Založiť novú webovú stránku alebo e-shopChcem nový web

OPRAVY‚ PORUCHY

No dufajme, ze tych oprav a poruch nebude vela !

5.7.2011, 24808 km zaciname !

august 2011

tak dostali sme defekt na zadne koleso. clovek by neveril, ze z motorky zostane 250 kilogramov bezmocnej a nepojazdnej hmoty. zadne koleso ma pri defekte velky odpor a tlacit masinu cloveka poriadne zapoti. navyse ked ma zo sebou starsi spray, ktory uz ma cosi za sebou, tak ten mu koleso nenafukne. a ked je diera v dusi velka, tak aj vzduch tlaceny kompresorom fuci okolo spicov v rafiku von. zostava len mobil a odtahovka. zvlast ked sa vam to stane pocas statneho sviatku, ked maju vsetky pneu servisy zatvorene. z toho vyplyva, ze clovek musi mat na opravu defektu po ruke minimalne tieto veci :

  • nieco cim si vysrobujes ventil, na konci ciapocky na ventile su take "parozky", ale ked mate ciapocky s lebkami,
    nuz potom mas smolku.
  • spray - antipich, ktory nie je stary a nema za sebou niekolko pobytov v kufri vyhriatom teplym chorvatskym slnieckom.
  • nahradny ventil (lebo ked ho zaseries antipichom, nejde pneu niekedy nafukat)
  • nieco cim nafukate pneu - pumpicka, alebo kompresor + zasuvka na 12 V
  • mobil s nabitou baterkou, s dostatocnym signalom a cislom na kamarata s dodavkou.
  • merac tlaku
  • lampu
  • hlavne pozor na japonske kolesa, ktore maju vyplet spicami. marne je na plasti napisane TUBELESS.
    v plasti je dusa a tu knotmi neopravis !! ach jaaaj, zlate BMW... :-)
  • trpezlivu partnerku
  • nejake tie peniazky v penazenke

ale pozor !! odtahom sa to este neskonci, este nie je vyhrate... :-(

          

co s defektom, ked sme uz stastne doma ? staci len vymontovat koleso a dat ho opravit. ALE...
ked chces vybrat zadnu osku kolesa, brani ti vyfuk. takze ho treba nechat vychladnut a demontovat.
ale ako vybrat zadne koleso ? niekto vravi, ze ho staci spustit do jamy v garazi, lebo blatnik zavadzia
a treba ho alebo demontovat, alebo vyheverovat zadok motorky velmi vysoko. na ceste nerealizovatelne.
ked je koleso vonku a pneu je u doktora, chodim hore-dolu po internete a zrazu na pri citani okolo
temy defekt narazim na poznamku, ze pri demontazi zadneho kolesa Honda odporuca premazat kardan
molybdenovou pastou, pozeram do manualu a naozaj na strane 355 to je napisane:

Takze ideme zhanat "molybden disulfidovú pastu" s obsahom viac ako 40% MoS2 s normou NLGI #2,
alebo ekvivalent. ja som na doprucenie kupil tuto : MONTÁŽNA PASTA LM 48 - 50ml za priblizne 8 EUR.
vdaka Saints !
viacej info : http://motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&tid=38095

takze drazkovanie hriadele a kolesa mame osetrene :


a ako to vyzera, ked je koleso vonku ??

       
       
       



januar 2012, 27884 km

predchadzajuci majitel navrtal do vyfuku diery. asi aby to viacej hucalo. :-(
nastastie po rozborke sa zistilo, ze prevrtal len prvu prepazku a ta sa zavarila a basta fidli !
ja mam rad originalne veci.
ak by som chcel viacej "rachotu" mal by tam ist ladeny vyfuk a nie vrtat prepazky !
vdaka za pomoc Rayan !
 

   

 

keby niekto potreboval vidiet, ako vyzera vyfuk zvnutra, tu je obrazok :

 

 

2012, jun

motorka zle startuje, ale len niekedy. uz som si myslel, ze je zla bateria. lebo obcas otacky startera klesli tak, ze starter ledva pretocil motor. a raz mi kleslo napetie az natolko, ze sa vymazala pamet denneho meraca kilometrov. ale potom to zase islo chvilu dobre. aaach, zahada jak svina !
netreba hned zacat rozoberat vsetko hlava-nehlava, vymienat diely !! len pokojne, zobrat merak do ruky a merat, hladat.
rozobral som na pravej strane riaditok kryt tlacitka startera, lebo po tlacitko bolo napetie v poriadku. za nim klesalo. hmm, zeby nejaky prechodovy odpor ? ked som spinac rozobral, bol zasrany od vazeliny (z vyroby) a oterov. pre istotu som este rozobral a skontroloval a prestrekol Kontoxom privodne kable na starter a rele startera. ale tam bolo vsetko v poriadku. nastastie.
vtaci japonski ! tiez tam mohli dat jedno rele navyse a bolo by to na paradu. ale oni usetrili tlacitko zapinania svetiel, navyse sa zapinaju "automaticky". to neustale znizovanie nakladov sa niekde musi prejavit. grrrrr...
 

           

    

           

       

TOPlist